İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Haiti’de insanlık dibe vurdu
Depremle sarsılan Haiti’den olumsuz haberler gelmeye devam ediyor. Haiti’de yardım çalışmalarında bulunan İHH İnsani Yardım Vakfı ekibinden Mustafa Öztürk, insanı, insanlığından utandıracak izlenimler
GüneyAmerika, Haiti 27.01.2010

Depremle sarsılan Haiti’den olumsuz haberler gelmeye devam ediyor. Haiti’de yardım çalışmalarında bulunan İHH İnsani Yardım Vakfı ekibinden Mustafa Öztürk, depremin üzerinden 15 gün geçmesine rağmen mevcut durumun halen düzelmediğini belirtti.

Öztürk, izlenimlerini şöyle anlattı:

21 ocak 2010 akşamı 12 saat süren bir uçak yolculuğunun ardından Dominik Cumhuriyeti’ne indik. Otellerin  tamamı doluymuş. O yüzden bizi Nur mescidine götürdüler. Dominik’in tamamında 500 kadar Müslüman bulunuyor. Ertesi gün Haiti ekibinin verdiği yardım malzemesi listesini tamamladık. Diğer taraftan bütün günümüz Haiti’ye gidecek araçları ayarlamaya çalışmakla geçti. Arabaları ancak akşama doğru ayarlayabildik. Ertesi sabah erkenden yola çıktık. Fakat kamyonlarımız çok yavaş ilerliyor ve sürekli tekerlekler patlıyordu. 285 km yolu 15 saatte aldık. Dominik Cumhuriyeti’nden Haiti’ye kadar yollar çok iyi. Haiti yolları depremden önce de  çok kötüymüş.

Haiti’de devlet kalmamış

Haiti tarafında gümrük dahi kalmamış. Pasaportlarımıza kimse bakmadı. Haiti mührü yok yani. 7.0 şiddetindeki depremin yaşandığı Başkent Portau Prince’ye gece ulaşıyoruz. Saat 01.00’e kadar kamyonları boşaltıyoruz.

Haiti’de çok ciddi güvenlik problemi var. Ertesi gün poliklinik kuracağımız yere gidiyoruz. Planlarımızı yapıyor ve çalışmaya başlıyoruz.

Sokaklar cesetlerden geçilmiyor

Depremin etkili olduğu bölgelerde durum çok vahim. Cesetler yolların kenarlarına atılmış. Bazılarını yakmışlar. Enkazların yanından geçerken ceset kokularından nefes alınmıyor. İnsanlar enkazdan bir şeyler toplama telaşındalar. Çadır kamplarda tam bir felaket yaşanıyor. Birleşmiş Milletler (BM) iflas etmiş durumda, dağıtım yapmayı organize edemiyorlar, sürekli bir yağma telaşı var.

3 Türk doktor günlük 200 hastaya bakıyor

Sağlık çalışması adına görebildiğimiz hemen hemen hiçbir şey yok. Salgın hastalıkların başlaması an meselesi... Genel cerrahlar Dr. Ali Alemdar ve Dr. Giray Yavuz ile Acil Yardım Hekimi Dr. Ali Yalçın’dan oluşan sağlık ekibimiz, günlük 200 hastaya bakıyor. Türk doktorlar, şimdiye kadar bini aşkın kişiyi tedavi etti. Yaralara dikişler atıldı, pansumanları yapıldı. İlaçları verildi. Bu çalışma özellikle yaralı çocuklar için çok iyi oldu. Muayenelerin yapıldığı çadıra haberi alan herkes geliyor.

Bölgede genel anlamda ilaç sıkıntısı var. Bizim şimdilik çok fazla ilaç sıkıntımız olmamasına rağmen çok yakında bizdeki ilaçlar da tükenecek. Dominik Cumhuriyeti’nden yeni ilaçlar getirmek için çalışmamızı başlattık. Doktorlarımız moral olarak çok iyiler.

Lastikler cesetleri yakmada kullanılıyor

Haiti’de insan hayatının bir kıymeti kalmamış. Birçok bölgede yağmalar devam ediyor. Cesetler sokaklarda ve enkazların arasında kolayca görülebiliyor. Yol kenarlarında bavul içinde çocuk cesetleri var. Cesetlerin üzerlerine lastik koyup yakıyorlar.  Köpekler cesetleri parçalıyor.  İnsanlar ceset kokularının ve sineklerin arasında yağma yapma telaşında. Polikliniğimizin yanında her gün saat 13.00’de 700 kişiye yemek dağıtıyoruz. Öncelikle yıkılan bir yetimhanenin çocuklarına daha sonra genel halka dağıtım yapıyoruz. Bugün İHH ekipleri olarak 2 bin kişiye gıda dağıtımında bulunacağız. Dağıtımda güvenliği BM kapsamında görevli Nepal polisi sağladı. Yetimlerin kalacağı güvenli bir bina arıyoruz. Diğer taraftan 100 yetim çocuğu Türkiye’ye getirmek için çalışmalarımız sürüyor.

Organ mafyaları ve insan tacirleri iş başında

Batı ülkelerinden gelen misyoner kuruluşlar, organ mafyaları ve insan tacirleri binlerce yetim çocuğu kaçırdı. Çocukları fuhuş sektöründe ve köle olarak kullanmak için kaçıranlar var. Haiti hükümeti çok aciz. Zaten şuan burada bir devletin olduğunu söylemek çok zor. Haiti, şuan çocuklar için dünyanın en kötü ülkesi diyebiliriz.

[video-18]

İlgili haberler
Tümünü gör
Gemiler hazır, Özgürlük Filosu Gazze'ye doğru yola çıkıyor!
İHH Genel Başkanı Bülent Yıldırım, Uluslararası Özgürlük Filosu için satın alımı yapılan iki gemide incelemelerde bulundu. Yıldırım burada yaptığı açıklamada, “Bu yük gemisi 5 bin 500 ton kapasiteli, adı Anadolu. Ülkemizin yardımlarını ve merhametini yüklenerek Gazze’ye ulaştıracak. Diğer gemimizin adı, Vicdan. Bu gemi de dünyadaki vicdan sahibi aktivistleri alacak ve dünya vicdanını Gazze sahillerine ulaştıracak” dedi.
27.03.2024
İHH’dan Suriye’deki 15 bin aileye kış yardımı
İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından ‘‘İyilik Soğuk Geçirmez’’ sloganıyla yürütülen kış kampanyası kapsamında Suriye’nin kuzeyindeki 15 bin 744 aileye kömür, battaniye, sünger yatak, gıda kolisi, mont ve çizme gibi yardım malzemeleri dağıtıldı.
20.03.2024
“Benim Ailem” Azerbaycan’da
İHH YouTube kanalında yayınlanan "Benim Ailem" serisinin yeni bölümü yayınlandı. Benim Ailem ekibi bu bölümde, Azerbaycan’ın Şeki şehrinde bir yetim ailesi olan Çelebiyev ailesine taşıma aracı murayev hediye etti.