İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapıyoruz
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Anadolu’da yetim çocuklarla karne şenlikleri
Anadolu’da birçok ilde İHH İnsani Yardım Derneklerince karnelerini alarak tatile giren çocuklarla karne pikniği gerçekleştirildi.
Türkiye 16.06.2014

ANKARA

Ankara İHH tarafından, geleneksel “yetim çocuklarla karne şenliği” pikniği gerçekleştirildi. Kayaş Mavi Göl Mesire alanında düzenlenen pikniğe, yetim çocuklar ile aileleri ve İHH gönüllüleri katıldı.

Yapılan kahvaltının ardından çocuklar, kendileri için hazırlanan oyun parkında, halat çekme ile çuval yarışı yaptı, ip atlama, badminton ve voleybol oynadı.

Pikniğe katılan çocuklardan Yasemin Alsancak (10), “Yeni arkadaşlar edindim. Mutluyum. Karnemde düşük not yok. Piknik karne hediyesi gibi oldu” dedi.

İlayda Demir de (13) pikniğe daha önce katıldığını belirterek, arkadaşlarıyla badminton oynadığı, karnesinde düşük not olmadığını, teşekkür belgesi aldığını söyledi.

İHH Ankara Yetim Birimi Sorumlusu Orhan Demirel, derneğin 47 ülkede 45 bin, Türkiye’de ise 6 bin 500 yetime destek olduğunu bildirdi.

Demirel, “Ankara’da bulunan 172 yetim ve ailesini 5. geleneksel karne şenliği pikniğinde bir araya getirdik. Topluma yetim bilincini aşılamaya çalışıyoruz. Bu bir karne şenliği, yıl sonu olduğu için çocuklarımızı ödüllendirmiş oluyoruz. Hem de yetimlerimizi yılda bir kez pikniğe getirmiş oluyoruz” diye konuştu.

BURSA

İHH Bursa İnsani Yardım Derneği, karne alan 144 yetim çocuk için eğlence programı düzenledi. Merkez Nilüfer ilçesindeki Atatürk Kent Ormanı'nda düzenlenen karne şenliğine, yetim çocuklar ve aileleri katıldı. Yüzleri boyanan, palyaço eşliğinde oynayan çocuklara oyuncak bebek, araba ve tatil kitapları hediye edildi.

İHH Bursa İnsani Yardım Derneği Hüseyin Kaptan yetimlerle ilgili başlattıkları çalışmaların dünyanın 42 bölgesinde devam ettiğini belirterek, Bursa'da da 100 ailedeki 144 yetim çocuğun eğitim ve sağlık gibi ihtiyaçlarıyla yakından ilgilendiklerini söyledi.

Her yıl okulların yaz tatiline girdiği dönemde çocuklara yönelik şenlik düzenlediklerini dile getiren Kaptan, şunları kaydetti:
"Yetim çocuklarıyla ailelerini, yönetim kurulumuz ve gönüllü üyelerimizle bu tür organizasyonlarla kaynaştırmayı amaçlıyoruz. Başarı sergileyen çocuklarımıza hediyeler takdim ettik. Bu yavrularımızın gelecekte toplumda kaliteli bireyler olarak yetişmesi için her türlü desteği veriyoruz. Bursa kamuoyu da çalışmalara destek verdiği sürece çok sayıda aileye ulaşmayı hedefliyoruz."

Kaptan, şenliğin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan ve destekleyenlere teşekkür etti. Şenliğin sonunda Arama Kurtarma Derneği (AKUT), çocuklara yönelik kurtarma tatbikatı gerçekleştirdi.

VAN

İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından Van’da yaptırılan konteynır kentte kalan ve karnelerini alarak tatile giren çocuklarla karne pikniği yapıldı. Van gölü manzaralı alanda yapılan piknikte, karnelerini alan yaklaşık 100 çocuğa hediyeler verildi.

Geçtiğimiz Ekim ayı içerisinde Van’da meydana gelen 7,2’lik yıkıcı depremin gerçekleşmesinden sadece birkaç saat sonra bölgede yardım çalışmalarına başlayan İHH İnsani Yardım Vakfı faaliyetlerini aralıksız sürdürüyor.

Bugüne kadar Van’a 150 adet prefabrik konut, 388 adet konteynır ve yaklaşık 4700 adet çadır kuran İHH, yardım faaliyetlerine bir çok yönden devam ediyor.

İHH ekipleri bir yandan depremin vurduğu Van’da maddi çalışmalarını yürütürken diğer yandan da yaşanan depreminin psikolojik etkilerini ortadan kaldırmak amacıyla çocuklara destek oluyor.

İHH İnsani Yardım Vakfı, pedagog, psikolog ve eğitimcilerden oluşan ekip ile çeşitli eğlenceli etkinlikler, oyuncaklar ve eğitici materyallerle çocuklara psikolojik destek sağlıyor.

ANTALYA

Antalya İnsani Yardım Derneği Antalya'da 120 yetim çocuğu, hediye ettiği bisikletlerle sevindirdi.

Kent Ormanı'nda düzenlenen karne şenliğine, yetim çocuklar ve aileleri katıldı. Yüzlerine boya yapılan çocuklar, palyaço eşliğinde oyunlar oynadı. Şenliğe katılan 120 yetim çocuğa, Antalya İHH tarafından karne hediyesi olarak bisiklet hediye edildi.

Antalya İnsani Yardım Derneği Başkan Yardımcısı Bekir Asri, yaptığı açıklamada, derneğin gönüllü ablalarının yetim çocuklara hem eğitim verdiğini hem de onlara yönelik etkinlikler düzenlediğini söyledi.

Dernek olarak yetim ailelere aylık ev ziyaretleri ve maddi yardım yaptıklarını ifade eden Asri, okulların kapanmasıyla da karne şenliği organize ettiklerini kaydetti.

Şenlikte çocuklar, hediye bisikletleriyle gönüllerince eğlendi.

KAHRAMANMARAŞ

Kahramanmaraş İnsani Yardım Derneği, karne alan 60’ı Suriyeli 300 yetim çocuk ile piknik düzenledi.

Beyoğlu Değirmen Park'ta düzenlenen piknikte çocuklar halat çekme, yumurta taşıma, simit yeme, çuval yarışı gibi oyunlar oynadı ve uçurtma uçurdu.

GAZİANTEP

İHH Gaziantep İnsani Yardım Derneği, karne alan 150 yetim çocuk için programı düzenledi. Dernek binasında düzenlenen programa yetim çocuklar ve aileleri katıldı.

Birlikte hoş vakit geçirilen yetimlerimize tatil kitapları, zihinsel, duygusal ve akademik başarılarını artırmaları için çeşitli kitaplar hediye edildi.

İHH Gaziantep İnsani Yardım Derneği Başkanı Mehmet Emin Arslan; yetimlerle ilgili başlattıkları çalışmaların dünyanın 42 bölgesinde devam ettiğini belirterek, Gaziantep'te 300 yetim çocuğun eğitim ve sağlık gibi ihtiyaçlarıyla yakından ilgilendiklerini, Suriyeli yetimlerin barındığı bir yetimhane oluşturarak 90 yetimin her türlü ihtiyaçlarını giderdiklerini, beş dairede yine 28 yetimin barındırıldığını ve 45 yetim aileye günlük ekmek başta dahil olmak üzere her türlü gıda ve muhtelif ihtiyaç maddelerini yetim aileler ulaştırmaya çalıştıklarını söyledi.

Her yıl okulların yaz tatiline girdiği dönemde çocuklara yönelik şenlik düzenlediklerini dile getiren Arslan, şunları kaydetti:
"Yetim çocukların ihtiyaçlarını gidermek, onların başarılarını artırmak, onları hayata kazandırmak amacıyla yetimlerle ciddi anlamda zaman geçirmekteyiz ve ihtiyaçlarını gidermekteyiz. Yetimhanemizde, yetimlerimizin sadece kişisel ihtiyaçlarını gidermekle kalmıyoruz; onların her türlü ihtiyaçlarına ilave olarak onları hayata hazırlıyoruz. Suriyeye komşu olmamız ve şehrimize yoğun mülteci akını olmasından dolayı çok ciddi trajik olaylarla karşılaşmaktayız , ve her zaman olduğu gibi savaşlarda kaybedenlerin kadınlar ve çocuklar olduğunu müşahade etmekteyiz."

Arslan, şenliğin gerçekleştirilmesine katkı sağlayan ve destekleyenlere teşekkür etti.

KOCAELİ

İHH Kocaeli şehirde bakımını üstlendikleri ve karne alarak tatile giren yetimlere yönelik eğlence programı düzenledi.

Yetim çocuklar ve aileleriyle kahvaltıda bir araya gelen İHH Kocaeli yetkililerince ailelere yaz boyunca yapılacak olan programlar anlatılıp, çocuklara karne hediyeleri veridi.

Kahvaltının ardından palyaçoların eşliğinde oyun salonuna geçen çocuklar atlı karıncaya binip, uçakla uçtu, top havuzunda yüzdü, langırt oynadılar.

Çocuklar, buradan Darıca Faruk Yalçın Hayvanat Bahçesine geçerek daha önce hiç görmedikleri bir çok hayvanla tanışmış oldu.

> Bir Yetime Sponsor Olmak İçin Tıklayınız

İlgili haberler
Tümünü gör
Bursa’da binlerin katıldığı Yetim Dayanışma Gecesi
Bursa İHH tarafından “10. Yetim Dayanışma Gecesi” programı düzenlendi. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin katkı sunduğu program, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde 2 bini aşkın kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Bursa, Yetim
25.12.2022
Uluslararası Kurban sempozyumu başladı
İHH, Kocaeli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 2. Uluslararası İslam Kültür ve Medeniyeti Sempozyumu başladı.
Kurban
03.06.2022
İHH, Suriye'de cami inşa etti
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'nin kuzeyindeki Akterin kasabasında cami inşa etti.