İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Azez’deki çocuklara ‘Sınırsız Şenlik’
Uluslararası Mülteci Hakları Derneği, İHH İnsani Yardım Vakfı’nın destekleriyle Suriye’nin Halep’e bağlı Azez kasabasında Sınırsız Şenlik’le yüzlerce çocuğu eğlendirdi.
Suriye 22.09.2017

Suriye savaşında dünyaya gelen çocuklara bir an olsun çocukluklarını hatırlatmak amacıyla Uluslararası Mülteci Hakları Derneği (UMHD), İHH İnsani Yardım Vakfı aracılığıyla  “Sınırsız Şenlik” isimli projeyle bir ilke imza attı.

UMHD, dünyaya geldiklerinden beri savaş ve mülteci kampı dışında bir şey görmeyen, kendi ülkeleri içerisinde mülteci konumuna gelmiş Suriyeli çocuklara şenlik düzenledi. Türkiye sınırındaki Azez mülteci kamplarında yer alan çocuklar için hazırlanan eğlence şenliği, 18 Eylül’de Azez’de yer alan İHH Uluslararası Şam Üniversitesi’nde başladı.

Sanatçı Metin Şentürk, şenlikte çocuklar için konser verdi. Sunucu İkbal Gürpınar'ın da katıldığı şenlikte palyaçolar, akrobasi hareketleriyle çocukları eğlendirdi.

Savaş uçağı yerine çocuk sesi

Şenliğin destekçilerinden İHH İnsani Yardım Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Oruç programa katılarak şu ifadeleri kullandı:

“7 sene önce Azez’e geçtiğimiz de rejimin uçakları üstümüzde uçuyordu. Kimse ne yapacağını bilmiyordu. Ama bugün iki şey beni mutlu etti. Birincisi çocukların eğlenmesi çok güzel. İlk defa bir programda bizim sesimizle arkadan çocuk sesi geliyor. İkinci ise buradaki İHH Uluslararası Şam Üniversitesi. Burada eğitim gören gençlerimiz bizim geleceğimiz ve Şam'ın yöneticileri olacaklar inşallah.

Rabbim bunlara vesile olanlardan razı olsun. Bizler burada her gün yemek, elbise dağıtımı yaparken Uluslararası Mülteci Hakları Derneği ile çocukları da eğlendiriyoruz. Gelen herkese teşekkür ediyoruz.”

YETİMLERE DESTEK OLUN

“Çocuklar eğlenmeye muhtaçlar”

Uluslararası Mülteci Hakları Derneği Başkanı Uğur Yıldırım ise İHH’ya teşekkür ederek şöyle konuştu:

"Şenlikteki hedefimiz 8-14 yaşlarında Azez'deki kamplarda yaşayan çocukları eğlendirmekti. Savaşın başladığı günden bu yana Suriye'ye gerek gözlem gerek insani yardım amacıyla geldik. Burada çocukların A4 kâğıdına dahi ihtiyaçları olduğunu gördük. Çocuklarla resim çizdiğimizde onların ne kadar mutlu olduğunu gördükten sonra burada barışı hiç yaşamamış, savaşın içinde doğmuş bu çocukların eğlenmeye de ihtiyaçları olduğu anladık. Bu programı da bu yüzden tertip ettik."

Etkinlik 10 gün sürecek

Etkinlikte, günlük olarak yaklaşık bin çocuk için sinema, tiyatro, sokak oyunları ve yarışmalar düzenleniyor. 10 gün sürecek programda Azez’de bulunan tüm çocuklara ulaşmış olacak.

İlgili haberler
Tümünü gör
Bursa’da binlerin katıldığı Yetim Dayanışma Gecesi
Bursa İHH tarafından “10. Yetim Dayanışma Gecesi” programı düzenlendi. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin katkı sunduğu program, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde 2 bini aşkın kişinin katılımıyla gerçekleştirildi.
Bursa, Yetim
25.12.2022
Uluslararası Kurban sempozyumu başladı
İHH, Kocaeli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ve Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 2. Uluslararası İslam Kültür ve Medeniyeti Sempozyumu başladı.
Kurban
03.06.2022
İHH, Suriye'de cami inşa etti
İHH İnsani Yardım Vakfı, Suriye'nin kuzeyindeki Akterin kasabasında cami inşa etti.