İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Bursa İHH 2 Tır Ramazan yardımını Suriye halkına ulaştırdı
Yaklaşık 3 yıldır süren savaşın oluşturduğu insani dramın had safhaya ulaştığı ve insan hayatının kadın çocuk demeden hiçe sayılarak sivil katliamlarının sürdüğü Suriye’ye bugüne kadar 26 tır gönderen Bursa İHH İnsani Yardım Derneği, 27 ve 28. İnsani yardım malzemesi yüklü tırlarını 05.07.2013 Cuma günü dualarla uğurladı.
Ortadoğu, Suriye 17.07.2013

Son olarak düzenlemiş olduğu ilaç kampanyasıyla beraber, acil ihtiyaç malzemelerinin de bulunduğu 26. Tırı 2013 Mayıs sonunda Suriye’ye göndermiş olan Bursa İHH, 05.07.2013 Cuma Günü 2 tırdan oluşan 27 ve 28. Tırlarla, 12 TON makarna, 6.5 TON pirinç, 7.5 TON sıvı yağ, 5 TON bulgur, 1.5 TON fasulye, 4 TON kırmızı mercimek, 45 çuval un, 1 TON toz şeker, 500 KG nohut ve 50 adet yatağı Suriyeli savaş mağduru mültecilere ulaştırmak üzere dualarla yola çıkardı.Tırlardan biri Kilis,diğeri ise Reyhanlı’da bulunan bölge depolarımıza gönderildi.

Yardımların ulaştırılmasında ve dağıtımında görev almak üzere dernek çalışanlarımızdan Mustafa İrgül,üye ve gönüllülerimizden Mümin Üner,Esat Gür ve Mehmet Aşkın’dan oluşan bir ekip Suriye’ye hareket etti.Hatay’ın Reyhanlı ilçesi Cilvegözü sınır kapısından giriş yapan ekibimiz Ekibimizle beraber Türkiye’den götürdüğümüz yardımları Suriye içerisine,özellikle Halep’de bulunan İHH’nın aşevine ulaştırmak üzere Suriye plakalı başka bir tıra naklettik.Ardından günde 10.000 kişilik yemek yapılıp dağıtılan Halep bölgesindeki aşevimize Ramazan ihtiyaçlarını gidermek üzere kuru gıda yardımlarımızı yola çıkardık.Bir müddet eşlik ettiğimiz aracımızı bir süre sonra güvenlik nedeniyle yerel yetkililere teslim ederek kamplarda dağıtım yapmak üzere ayrıldık.Yanımıza aldığımız erzak ve hediyelerle Şüheda Kampı ve Yetimler kamplarını ziyaret etmeyi planlıyorduk.Ekibimize mihmandarlık yapan Reyhanlı İhh görevlisi Salih ağabeyle birlikte Atme-Kerame bölgesinde İhh’nın çalışmalarını ziyaret etmeye başladık.İlk olarak kampların yoğun bulunduğu bir bölge olan Kerame’ye hakim bir tepede yapımı tamamlanmak üzere olan bir aşevini ziyaret ettik.Hemen yanı başında medrese de bulunan kompleks 30.000 den fazla mültecinin yaşadığı kampların yemek ve eğitim ihtiyaçlarını gidermek üzere yapılmış.Güvenli bir bölgede inşa edilen kompleksin mutfak bölümünde ilk etapta günde 7000 kişilik,sonrasında fırın tedarik edilerek 20.000 kişilik yemek üretilip dağıtılacak. Ramazan’ın ilk gününden itibaren üretime başlayacak olan mutfak 16 personeli ve 4 güvenlik görevlisiyle kampların yemek ihtiyacını karşılama konusunda önemli bir yer tutacak.Yanında bulunan medrese ise 16 derslikli ve sabah-öğle olmak üzere iki kademe eğitim verileceği,yeni döneme yapımı bitirilip hizmete açılması planlanan bir yatırım.Hizmete alınmasıyla yine aynı bölgedeki kamplarda bulunan çocukların hemen tamamının eğitim ihtiyacı karşılanması hedefleniyor.Bölgede su sıkıntısı olması münasebetiyle kompleksin su ihtiyacını karşılamak üzere bir de artezyen inşaatı yapılmış.

Bölgede bulunan ve şehit ailelerinin kaldıkları şüheda kampına erzak ve hediyelerimizi ulaştırmak üzere yola devam ettik.Kampa vardığımızda oldukça düzenli ve tertipli olduğunu gördük.İçerisinde banyo,tuvalet,çamaşır bulaşık yıkama yerleri olduğu gibi bir adet revir çadırı,büyük bir medrese çadırı,yine ihtiyacı karşılamaya yeterli mutfak çadırı ve idari kısım da bulunan kampın giriş çıkışları da kontrol altında.Daha çok Humus bölgesinde bulunan şehit ve kayıp yakınlarının barındığı kampta getirdiğimiz Ramazan erzaklarının,çocuklar için satın aldığımız bisküvi,gofret gibi hediyelerin dağıtımını yaptık.Şahit olduğumuz yaşam kareleri ekibimizi oldukça duygulandırdı.Tüm mağduriyetlere rağmen morallerin yüksek olması,tamahkarlıktan eser olmaması,çocukların yüzlerinde tebellür eden tebessüm,misafirperverlikleri bizde yer eden haller oldu.Kamp yetkililerinden ihtiyaçlarla ilgili aldığımız bilgi ve ikram edilen çaydan sonra diğer ziyaretler için oradan ayrıldık.

Filistinli Türk vatandaşı bir grup tarafından fonlanan ve İHH’nın yürüttüğü tarım projesini ziyaret ettik.8 dönüm tarlada ekilen patlıcan,salatalık,biber ve domateslerin üretimi yapılarak belli sayıda ailenin geçimini sağlamak ve artan ürünleri de aşevlerinde kullanılmak üzere planlanan proje üzerinde meyvesiyle bugünlerde toplanmaya hazır.

Ardından henüz faaliyete geçmemiş olan,ancak birkaç hafta içerisinde yerleşkenin hazır olacağı bitim aşamasındaki Yetimler kampını ziyaret ettik.Şüheda kampından esinlenerek ve aynı maksat ile kurulan kampta ayrıca bayanlar için dikiş nakış atölyesi ve yine medrese bulunmakta.Oldukça iyi şartlara sahip olacak kamp İHH tarafından desteklenecek.

Aynı günüm akşamına doğru ziyaretlerimizi tamamlayarak Cilvegözü kapısından çıkış yaptık.Burada belirtmeden geçmemek gereken bir husus da İHH’nın Reyhanlı’da ve mültecilerin yaşadığı sınır bölgelerinde yapmış olduğu çalışmalar.Reyhanlı depomuzun yanında oluşturulan fırında günde 140.000 adet ekmek üretilmekte.İki vardiyayla 24 esasıyla çalışan fırınımız Reyhanlı’da bulunan sağlık merkezlerinden 15 tanesinin günlük 10.000 adet olan ekmek ihtiyacını karşılamakta ve kalan 130.000 adet ekmeği her gün Suriye içerisine dağıtmaktadır.Günde 7.5 ton un ve 400 litre mazot ile vardiya başı 10 kişiden 20 personelle üretilen ekmekler bölgeye can damarı olmakta.Yine İHH tarafından desteklenen ve ihtiyaçları karşılanan sağlık merkezleri,rehabilitasyon ve fizik tedavi merkezleri bulunmakta.Hastanelerde acil müdahale ve ameliyatları yapılan hastalar yoğunluktan dolayı fazla tutulamamakta.Bu tedavinin devamı ve hastaların bakımları bu tür sağlık merkezlerinde gerçekleştirilmekte.Bir rehabilitasyon merkezini ziyaret ederek hasta ve yaralı kardeşlerimizle kucaklaştık,onların Ramazanlarını tebrik ettik ve Allah’tan acil şifalar dileyerek destek olmaya çalıştık.

Son derece bereketli geçen ziyaretimizin ardından bölgede insani dramın gün geçtikçe daha da yoğunlaştığı,sürekli artan mülteci sayısının beraberinde bölgeye yapılacak yardımların da artması gereğini doğurduğunu gördük.Bursalı hayırsever kardeşlerimizi bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da bu Suriye’li kardeşlerine omuz vermeleri, destek olmaları için hayra davet ediyoruz. Yanı başımızda yaşanan ve yüzyıllardır aynı devletin vatandaşı olarak hayat sürdüğümüz Suriye halkının içerisinde bulunduğu durum bugünlerde kardeşlik hukukunun gereği iftar sofralarımıza bir tabak da onlar için koymamızı ve bize bahşedilen nimetlerden onların payını unutmamamızı gerektirmektedir.

İlgili haberler
Tümünü gör
İHH ve Kuveytli kuruluş Gazze’ye insani yardım gemisi gönderdi
İHH İnsani Yardım Vakfı ve Kuveytli kuruluş Kuwait Society for Relief tarafından ortak hazırlanan insani yardım gemisi, Mersin Limanı’ndan Mısır Ariş Limanı’na doğru yola çıktı. Burada Mısır Kızılayı’na teslim edilecek yardım malzemeleri, ardından Gazze’ye ulaştırılacak. Gemide, birçok farklı kalemde 907 tonu aşkın malzeme yer alıyor.
14.04.2024
Özgürlük Filosu için başvurular devam ediyor
İHH İnsani Yardım Vakfı ve çok sayıda uluslararası sivil toplum kuruluşunun organize ettiği Özgürlük Filosu, Gazze için yola çıkmaya hazırlanıyor. Filoya katılım için başvuru süreci devam ediyor.
04.04.2024
Suriye’deki 60 bin kişiye iftar
İHH İnsani Yardım Vakfı, iç savaşın devam ettiği Suriye’de Ramazan ayının ilk 20 gününde 60 bin kişiye iftar verdi.