İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Düzce’de Suriye için yardım kampanyası
Düzce İHH Derneği tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Suriye’ye yardım kampanyası başladı.
Suriye 07.01.2014

Düzce Belediyesi ile Düzce İHH Derneği tarafından bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Suriye’ye yardım kampanyası Düzce Belediye Meydanında resmen başladı. “Açız, Üşüyoruz, Ölüyoruz” sloganı ile başlatılan yardım kampanyasının bugün açılışı yapıldı. Açılışı Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram yaparken, vatandaşlar da ilk gün olmasına rağmen yardımlarını yapmaya başladı. Konu ile ilgili olarak açıklamalarda bulunan Düzce İHH Derneği Başkanı Ali Kasım, ikincisini düzenledikleri yardım kampanyasında vatandaşlardan destek beklediklerini belirtti.

Kasım şöyle devam etti: “Bugün burada inşallah Suriye’ye 10 günlük bir kampanya başlattık. Bu kampanyayı Düzce Belediyesi ile beraber ikincisini yapıyoruz. Geçen sene Suriye’ye 150 ton un 2 bin 250 battaniye ve bin 500 çift çorap götürmüştük. İnşallah bu sene de yine Düzce belediyesi ile bu kampanyayı tekrar ediyoruz. İnanıyorum ki Düzceliler bu kampanyaya yoğun destek verecekler. Zaten vermeden önce bize ne zaman kampanya yapıyorsunuz diye teşvikler vardı. Bu teşviklerin akabinde kampanyaya karar verdik. Bu konuyu başkanımıza açtık. Hem bize belediyenin önünü açmakla hem de programı açmakla destek verdi. Bugün birinci günümüz. 10 gün kampanya burada devam edecek. Ayın 17’sinde Allah nasip ederse buradaki TIR’larımızı inşallah Suriye’ye göndereceğiz” dedi.

Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram ise bu konu ile ilgili olarak: “İkincisini başlattığımız bir insani yardım kampanyası bu. Bu dünyada yaşadığımız süre içerisinde karşılaşabileceğimiz en büyük felaketlerin başındadır savaş. Maalesef sınırımızda ki bazı ülkelerde kendi sınırları içerisinde bir savaş halinde.

Hakikaten insanlık dramı yaşanıyor. Türk insanı olarak bu tür felaketlere duyarsız kalamayız. Türkiye’nin bir çok yerinde bir çok kampanyalar düzenleniyor. Bizde Düzce’de ikincisini düzenliyoruz. Tamamen insani yardım amaçlı bir kampanyadır. Düzceliler bir önce düzenlediğimiz kampanyada İnsani yardımlaşma derneğinin ve belediyenin ortaklaşa düzenlediği kampanya da çok büyük ilgi göstermişlerdi ve bilsinler ki yaptıkları tüm yardımlar son damlasına yerine ulaştı. Amacına ulaştı. İnşallah şimdi de hem gıda yardımı hem de bu soğuk günlerde zaman zaman televizyonlarda görüyoruz orada ki çocukların halini insanların halini yine onlara ulaşacak önemli yardımlar toplamak üzere bu kampanyayı başlattık. Ben biliyorum ki Düzceliler geçmişte de hep birlikte yaşadığımız bazı sıkıntıları örnek alarak darda olana sıkıntısı olana iyi yaklaşmışızdır. Yardımsever yönümüzü ön plana çıkartarak yardım yapmışızdır. Burada insani değerler adına komşu ülkelerde ki ihtiyaç sahiplerine yardımlarını esirgemeyeceklerdir. Yardım yapacak olanların yardımlarının kabul olmasını diliyorum” diye konuştu.

Konuşmaların ardından ilk yardımı Düzce Belediye Başkanı İsmail Bayram yaptı. Başkan bayram Suriyelilere göndermek üzere 150 TL’lik ilk yardımı yapmasının ardından “Bu ilk yardım, devamı gelecek” diyerek yardımlaşmayı resmen başlattı.

Daha sonra standa Düzce Milletvekili İbrahim Korkmaz ve Düzce Belediye Başkan Adayı Mehmet Keleş yardım standına gelerek 200’er TL’lik yardımda bulundu. Ayrıca Düzce Kuzey Kafkas Kültür Derneği, AK Parti Düzce Kadın Kolları ve Düzce’de bulunan Sivil Toplum Kuruluşları da ilk günün bağışlarını yapmaya başladı.

Konu ile ilgili olarak Düzce Milletvekili İbrahim Korkmaz’da açıklamalarda bulundu. Korkmaz yaptığı açıklamada Düzcelilerin yardımlarının her zaman yerine ulaştığını vurgularken, sözlerine şu şekilde devam etti: “Değişik zamanlarda değişik ülkeler için yardım toplandı. Ama Suriye için bu şekil de TIR’larla yapılan yardım bilindiği üzere ikinci kez yapılan yardım. Geçen sene gerçekten çok büyük bir yardım olmuştu.

Halkımız çok büyük bir ilgi göstermişti. Allah hepsinden razı olsun. Bu sene de bu ilginin yoğun olacağını düşünerek bu yardım kampanyasını tüm Türkiye’de başlattık. Gerçekten Suriye’de çok büyük bir dram yaşanıyor. Bunu hepimiz biliyoruz. İnsanların gerçekten her şeye ihtiyaçları var. Suriye bizim güneyimizde yer alsa da sıcak bir ülke değil. Karasal iklimin hakim olduğu bir ülkedir. Çok soğuktur ve her taraf kar altında.

İnsanlar şu anda oralarda çadırlarda kalıyor. Düzce’de deprem zamanında bu sıkıntı yaşadı. Soğukta yaşamak nedir soğukta çadırlarda kalmak nedir. Bizim halkımız çok iyi biliyor ve bizim halkımız hangi siyasi görüşe sahip olursa olsun bu duyguları taşır. Hangi görüşte olduğunun bir durumu yoktur. Bu kapsamda da yardım ederler. Bu Sivil Toplum kuruluşunun başlattığı bir yardımdır. Dolayısı ile tüm Düzce’den bu yardım beklenmektedir. Geçen dönemde de toplumun her kesiminden insanlar buraya geldiler ve 5 lirasından çok üst rakamlara kadar yardım verdiler. Bunların hepsi bizim için aynı değerdedirler. Gönülden verilen duygu ile verilen yardımlardır. Biz bu yardımları halkımızdan bekliyoruz. Halkımız da bu konu ile ilgili olarak bizi biliyor.” dedi.

İlgili haberler
Tümünü gör
İHH, Gazze’de en çok yemek dağıtımı yapan kuruluşlardan
İHH, Gıda Güvencesi Sektörü’nde Uluslararası Koordinasyon Mekanizması verilerine göre Gazze'de günlük olarak en fazla sıcak yemek ve ekmek dağıtımı yapan uluslararası kuruluşlar arasında yer aldı. Çalışmalarını sürdüren vakıf, Dünya Gıda Programı (WFP) ile birlikte Ramazan’da da her gün 48 bin kişiye iftar yemeği ikramında bulunuyor.
18.03.2024
İHH Gazze’ye yönelik yardımlarına ara vermeden devam ediyor
İHH İnsani Yardım Vakfı, işgalci İsrail’in saldırıları altındaki Gazze’ye insani yardım ulaştırmaya devam ediyor. Her gün 32 bin kişiye sıcak yemek dağıtımında bulunan vakıf; 7 Ekim’den bu yana gıda kolisi, battaniye ve tıbbi malzeme gibi farklı kalemlerde on binlerce Gazzeliye destek oldu.
16.02.2024
Suriye’deki 4 bin 608 aileye kış yardımı
İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından ‘‘İyilik Soğuk Geçirmez’’ sloganıyla başlatılan kış kampanyası kapsamında Suriye’nin kuzeyindeki 4 bin 608 aileye kömür, battaniye, sünger yatak, gıda kolisi, mont ve çizme gibi yardım malzemeleri dağıtıldı.