İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapıyoruz
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
Gaziantep’te zorlu arama kurtarma eğitimi
İHH İnsani Yardım Vakfı Arama Kurtarma ekiplerinin üç gün süren Bölgesel Doğada Arama Kurtarma (DAK) eğitimi, Gaziantep’in Araban ilçesine bağlı Köklüce Köyü’ndeki kanyonda gerçekleştirildi.
01.05.2019

İHH İnsani Yardım Vakfı Arama Kurtarma ekibinin Doğada Arama ve Kurtarma (DAK) Temel Eğitim Programı 1. Modül Kursu’nun Gaziantep bölümü tamamlandı. Afet ve savaş bölgelerinde yardım çalışmaları yürüten İHH’nın arama kurtarma ekiplerine, çetin koşullarda eğitimler verildi.

Gönüllülere, zor şartlarda hayata tutunabilmek için ip bağlamaktan çadır kurmaya, tehlikeli yollarda saatlerce yürümekten, sarp kayalıklardan ip yardımıyla düzlüğe inmeye kadar tüm eğitimler verildi. Eğitime 7 ilden, 55 gönüllü ve 10 eğitmen katıldı.

İHH Arama Kurtarma Eğitim Koordinatörü Erdal Altıntaş eğitim çalışması ile ilgili bilgi vererek, "Eğitimlerimizde kendi yazdığımız modülü uyguluyoruz. Bu eğitimleri de kendi yetiştirdiğimiz eğitmenlerimizle gerçekleştiriyoruz. Yaptığımız eğitimlerin ileri seviyeleri de olacak. Eğitim programı kapsamında Türkiye’yi altı bölgeye ayırdık. Şu ana kadar eğitimlerimizi 3 bölgede gerçekleştirdik. Profesyonelleşme açısından çok önemsiyoruz bu eğitimleri. İHH Arama Kurtarma olarak 27 ilde yapılanması olan 15 ilde de operasyona çıkan ekipler seviyesine geldik. İnşallah bu eğitimlerimizi yaygınlaştırarak daha profesyonel, daha operasyonel ve daha aktif ekipler haline gelmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Verilen eğitim başlıkları şu şekilde:

-Doğada Arama Kurtarmaya Giriş

İlgili haberler
Tümünü gör
İHH Arama Kurtarma Ekipleri 2023’te 231 operasyona katıldı
İHH Afet Yönetimi Başkanlığı’na bağlı arama kurtarma ekipleri, 2023 yılında 231 arama kurtarma operasyonuna katıldı.
16.01.2024
İHH’nın arama kurtarma köpekleri 50 kişinin kurtulmasına vesile oldu
İHH İnsani Yardım Vakfı Köpekli Arama Kurtarma Birimine bağlı Bozo, Angel ve Patron isimli 3 arama kurtarma köpeği yaşanan afetin ilk gününden itibaren deprem bölgesindeki çalışmalara önemli katkılar sundu. Köpeklerin enkaz alanlarındaki yer tespitleri sonrası arama kurtarma görevlileri tarafından 50 kişi sağ olarak enkazdan çıkarıldı.
24.02.2023
İHH ekipleri 265 kişiyi enkazdan çıkardı
İHH İnsani Yardım Vakfı Arama Kurtarma Ekipleri, depremin hemen ardından harekete geçti. İlk saatlerden itibaren yoğun çalışmalarda bulunan ekipler, şu ana kadar 265 kişiyi enkazdan kurtardı. 1447 kişiden oluşan 65 ekibin arama kurtarma çalışmaları devam ediyor.