2015 yılında 100 gençle başlayan ‘Gençlerle 40 günde 40 Adım’ değerler eğitimi programının ilk etabı tamamlandı. Programa 60 kız, 40 erkek toplamda 100 öğrenci, 15 eğitmen katıldı.
Programa katılanların çoğunluğu 13-15 yaş arası yetim gençlerden seçildi. Van İHH Eğitim ve Kültür Merkezi’nin yürütmüş olduğu “Değerler Eğitimi” programı Vestel Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nde gerçekleştirildi.
İki haftalık eğitimde görev alan eğitmenler ve katılan gençler programdan memnun ayrıldılar. Programa katılan eğitmenler, kendilerini gençlerle buluşturan İHH’ya teşekkür etti. Bir yetimi sevindirmenin en güzel yollarından birinin onların dünyasını paylaşmak olduğunu belirten eğitmenler, dinimizde yetime sahip çıkmanın büyük bir görev olduğunu dolayısıyla kendilerini yetimlerle buluşturacak bu tarz programların sürekli hale getirilmesini istediler.
Gençlerle “40 Günde 40 Adım” değerler eğitimi programında, yüzme, sinema gösterimi, masa tenisi, satranç, yemek ikramları gibi çeşitli aktiviteler gerçekleştirildi. Program eğitmenlerinden İshak Seyitoğlu, İHH’nın yürütmekte olduğu yetim projelerinin devam ettiğini, bu proje kapsamında ailelere maddi ve manevi destekte bulunduklarını dile getirdi. Yaptıkları araştırma ve inceleme sonucunda ağırlıklı olarak yetim çocuklara yönelik değerler eğitiminin verilmesinin ihtiyaç olduğunu belirten Seyitoğlu, amaçlarının bu tür programlarla istediğimiz değerlere sahip gençleri yetiştirmek için uygun bir ortam hazırlamak olduğunu belirtti. Ayrıca onları sorumluluk sahibi kılmak, barışçı bir düşünceye sevk etmek, onları paylaşımcı bireyler haline getirmek, temel insanî değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmek, çağın getirdiği olumsuzluklar karşısında bilinçlendirmek, onların özgüvenlerini pekiştirmek olduğunu dile getirdi.
İllerinde yetim çocukların sayısının fazla olduğunu belirten Seyitoğlu, bu programlarla ailelerin eksik bıraktıkları konuları veya davranışları tamamlamak ve ailelere destek olmayı hedeflediklerini dile getirdi. Seyitoğlu ayrıca gençlerin, temel değerlerin yanında kendini ifade etme, şiir okuma, resim yapma, satranç, masa tenisi gibi aktivitelere de yer verdiklerini belirtti.