İHH İnsani Yardım Vakfı
  • Ne yapabilirsiniz
  • Oturum aç
İHH, Adıyamanlı depremzedeleri yalnız bırakmadı
İHH İnsani Yardım Vakfı, Adıyaman'ın Samsat ilçesinde meydana gelen depremin ardından depremzedelere 8 gün boyunca 43 bin kişilik yemek, 38 bin kişilik de çorba ikramında bulundu.
10.03.2017

Samsat ilçesi ve bazı köylerinde etkili olan 5,5 büyüklüğündeki depremin ardından, İHH İnsani Yardım Vakfı vatandaşların yaralarını sarmak için çalışmalarını sürdürmeye devam ediyor. İHH ekipleri bugüne kadar bölgede 43 bin kişilik yemek ve 38 bin kişilik de çorba ikramında bulundu.

Bu kapsamda ilçeye bağlı Göltarla köyünü ziyaret eden İHH ekipleri, çadırda yaşayan depremzede ailelere yemek yardımında bulundu.

“Tüm imkânlarımızı seferber ettik”

Adıyaman İHH Arama Kurtarma Birim Sorumlusu Habip Yaldız, Samsat ilçesinde yaşanan depremin ardından olayın yaşandığı andan kısa süre sonra olay yerine ekipleriyle birlikte ulaştıklarını söyledi. Olayda enkaz altında çalışma yaptıktan sonra hayatını kaybeden kimse olmadığını tespit ettikten sonra insani yardımlara başladıklarını ifade eden Yaldız, şöyle konuştu:

"Depremin ardından Reyhanlı'daki tırımızı ve aşevimizi öncelikle çağırdık. Ekip olarak insani yardım vakfının Malatya ekibi olay yerine intikal etti. Kayseri ve Adıyaman ekibi ile beraber bugüne kadar yardım işlerini organize ettik. İlk gün itibarıyla 5 bin kişiye sıcak çorba, 10 bin kişilik akşam yemeği vermeye başladık. İkinci gün 5 bin kişilik çorba, 5 bin kişilik de akşam yemeği şeklinde bugüne kadar devam etti. Toplam olarak 43 bin 500 kişilik yemek, 38 bin 500 kişilik de çorba çıkardık. Bununla beraber 500 kumanya getirdik ve depremzedelere dağıttık. Bin battaniye, 18 ısıtıcı, 7 araç ve 20 personel ile bütün imkânlarımızı Samsat depremi için seferber ettik."

Bugün itibarıyla çalışmalarını sonlandırdıklarını anlatan Habip Yaldız, Vali Abdullah Erin'in koordinesinde köy muhtarlarıyla 13 kurban kestiklerini ve dağıttıklarını da sözlerine ekledi.

İHH’ya teşekkür

Samsat ilçesine bağlı Göltarla köyünde çadırda yaşamını sürdüren Emine Taşkın ise yemek yardımlarından dolayı İHH ekibine teşekkür etti.

Deprem anını anlatan Taşkın, "ekmek yapıyorduk, bir anda sarsıntı oldu. Biz dışarı çıktık. Okula gidip torunlarımı eve getirdim. Her taraf toz duman oldu. Allah'a binlerce şükürler olsun hayattayız. Evlerimiz yıkıldı. Bize o gece çadırlar geldi ve kuruldu. Şimdi çadırda kalıyoruz. Allah yardımcımız olsun. Allah, bir daha depremi yaşatmasın" ifadelerini kullandı.

ŞİMDİ BAĞIŞ YAP

İlgili haberler
Tümünü gör
İHH, Gazze’de en çok yemek dağıtımı yapan kuruluşlardan
İHH, Gıda Güvencesi Sektörü’nde Uluslararası Koordinasyon Mekanizması verilerine göre Gazze'de günlük olarak en fazla sıcak yemek ve ekmek dağıtımı yapan uluslararası kuruluşlar arasında yer aldı. Çalışmalarını sürdüren vakıf, Dünya Gıda Programı (WFP) ile birlikte Ramazan’da da her gün 48 bin kişiye iftar yemeği ikramında bulunuyor.
18.03.2024
İHH Gazze’ye yönelik yardımlarına ara vermeden devam ediyor
İHH İnsani Yardım Vakfı, işgalci İsrail’in saldırıları altındaki Gazze’ye insani yardım ulaştırmaya devam ediyor. Her gün 32 bin kişiye sıcak yemek dağıtımında bulunan vakıf; 7 Ekim’den bu yana gıda kolisi, battaniye ve tıbbi malzeme gibi farklı kalemlerde on binlerce Gazzeliye destek oldu.
16.02.2024
Suriye’deki 4 bin 608 aileye kış yardımı
İHH İnsani Yardım Vakfı tarafından ‘‘İyilik Soğuk Geçirmez’’ sloganıyla başlatılan kış kampanyası kapsamında Suriye’nin kuzeyindeki 4 bin 608 aileye kömür, battaniye, sünger yatak, gıda kolisi, mont ve çizme gibi yardım malzemeleri dağıtıldı.