Proje kapsamında ikisi Türkiye’de, ikisi ise Fransa’da olmak üzere 4 ana faaliyet gerçekleştirildi. Projenin ilk etabında, DIGNITÉ International'ın bağış ve finans yönetimi için kullandığı dijital araçlar incelendi. İHH Dijital Platformlar ekibi de ziyarette İHH’da kullanılan dijital yöntemler hakkında bilgi paylaştı.
Projenin ikinci faaliyeti kapsamında, İHH'nın Türkiye'deki geniş gönüllü ağına dayalı ulusal afet müdahale sistemi ile DIGNITÉ International'ın uluslararası krizlere odaklanan yaklaşımı karşılaştırıldı. Ayrıca, DIGNITÉ'nin Fransa'daki yoksullukla mücadele için kurduğu "Dignité Market" adlı sosyal market modeli de yerinde incelendi.
İnsani Yardım Çalıştayı düzenlendi
Projenin üçüncü ve dördüncü faaliyetleri ise Türkiye’de düzenlendi. Bu kapsamda, DIGNITÉ International ekibi, Türkiye'de İHH'nın Emre Yerli Afet Yönetim ve Lojistik Merkezi'ni ziyaret etti. Katılımcılar, İHH ve AFAD iş birliğiyle verilen afet farkındalık eğitimine katılarak Türkiye'nin afet hazırlık süreçleri ve İHH’nın afet müdahale kapasitesi hakkında bilgi edindi.
Projenin dördüncü ve son faaliyeti olan İnsani Yardım Çalıştayı’nda ise, insani yardımın durumu ve dijitalleşme konuları derinlemesine ele alındı. İki kurum ayrıca, proje boyunca gerçekleştirilen tecrübe paylaşımlarını değerlendirerek gelecekte yapılabilecek potansiyel iş birlikleri hakkında müzakere gerçekleştirdi.
Proje ile kuruluşlar, insani yardım, dijitalleşme ve afet yönetimi alanlarındaki tecrübelerini paylaşma fırsatı buldu.